// Εταιρικό Προφίλ
// Υπηρεσίες
// Εγκαταστάσεις
// Νέα
// Ελαστικά
// Ζάντες
// Νέες Αφίξεις
// Μεταχειρισμένα
// Photo Gallery
// 2016-10-15
Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (TPMS)

 

TPMS-Tire-Pressure-Monitor-System-22.jpg

Από 1η Νοεμβρίου 2014 το σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών (TMPS ή Tire Monitor Pressure System) είναι υποχρεωτικό για όσα νέα επιβατικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ε.Ε.

TPMS Tire Pressure Monitor  System (2)

Το μέγεθος του δεν ξεπερνά ένα 50λέπτο αλλά τοποθετείται σε λάστιχα που κοστίζουν εκατοντάδες ευρώ με σκοπό τις ασφαλέστερες και βέλτιστες μετακινήσεις. Το πέλμα των ελαστικών είναι το μοναδικό στοιχείο του αυτοκινήτου που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα και η σωστή πίεση αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την σταθερότητα, την πρόσφυση, την αξιοπιστία και την κατανάλωση του αυτοκινήτου. Φυσικά, πάνω από όλα μετρά η ασφάλεια, αλλά σε καμπάνια της η Ε.Ε. επισημαίνει το όφελος σε εξοικονόμηση καυσίμου και ρύπων που προκύπτει ώστε να ευαισθητοποιήσει το αγοραστικό κοινό.

Continental In-Tire Sensors Read Tread Depth

Από τεχνικής πλευράς, οι νέοι αισθητήρες ενσωματώνονται στο εσωτερικό ή κοντά στην βαλβίδα ου ελαστικού και προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια δίχως να ξεγελιούνται, όπως οι αισθητήρες που διαβάζουν την περιστροφική ταχύτητα του τροχού (ίσως να σας έχετε αντιμετωπίσει «ενοχλητικά» TMPS 1ης γενιάς). Πέρα από την πίεση μπορούν να αντιλαμβάνονται την θερμοκρασία του αέρα στο ελαστικό θάλαμο.

TPMS Tire Pressure Monitor  System (5)

Τα δεδομένα μεταφέρονται σε πραγματικό χρόνο και ασύρματα στον πίνακα οργάνων (συνήθως όταν η πίεση μειωθεί κατά 25% από την προβλεπόμενη), ενώ η μπαταρία του αισθητήρα διαρκεί 6-7 χρόνια (πράγμα που εξαντλεί σχεδόν κάθε περιθώριο χρήσης του ελαστικού μέχρι την ώρα της αντικατάστασής του).

Με αυτόν τον τρόπο τα Συστήματα Πληροφόρησης Ελαστικών βοηθούν στην εξάλειψη μίας συχνής αιτίας ατυχημάτων, με σκοπό την βελτίωση της ασφάλειας κατά την οδήγηση. Επιπλέον, χαμηλώνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου. 

Αν τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου έχουν χαμηλότερη πίεση αέρα κατά 0.3 bar, το όχημα πιθανώς θα καταναλώσει 1.5% περισσότερα καύσιμα κι έτσι θα εκλύσει μία αντίστοιχα υψηλότερη ποσότητα εκπομπών διοξειδίου του ανθρακα.

 

 

Πηγή: caroto.gr, Continental.