// Εταιρικό Προφίλ
// Υπηρεσίες
// Εγκαταστάσεις
// Νέα
// Ελαστικά
// Ζάντες
// Νέες Αφίξεις
// Μεταχειρισμένα
// Photo Gallery
// 2017-06-01
Φάκελος: Ζυγοστάθμιση

Η ανομοιόμορφη κατανομή της μάζας σε έναν τροχό μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα όταν αυτός περιστρέφεται. Αυτός είναι και ο λόγος που ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να γίνεται ζυγοστάθμιση, προκειμένου η μάζα στην περιφέρεια της ζάντας να κατανέμεται ισομερώς και να εξαλειφθούν στατικές και δυναμικές ανισορροπίες.

Η διαδικασία που ακολουθείται συνήθως στη ζυγοστάθμιση ξεκινά με την αφαίρεση του κάθε τροχού από το αυτοκίνητο και την τοποθέτηση του σε ειδικό μηχάνημα. Κατά την περιστροφή του τροχού, ο υπολογιστής υποδεικνύει το σημείο και το μέγεθος της μάζας που πρέπει να τοποθετηθεί στη ζάντα ώστε να διορθωθεί η ανομοιομορφία στην κατανομή της μάζας. Ένας διαφορετικός, ακριβέστερος και πιο περίπλοκος τρόπος ζυγοστάθμισης είναι όταν οι τροχοί βρίσκονται πάνω στο αυτοκίνητο. Με αυτόν τον τρόπο το μηχάνημα ανιχνεύει ανισορροπία τόσο στους τροχούς, όσο και στα υπόλοιπα περιστρεφόμενα μέρη (δισκόφρενο, μουαγιέ), με αποτέλεσμα η διόρθωση να γίνεται σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες.

Κάθε πότε θα πρέπει να γίνεται η εργασία της ζυγοστάθμισης;

Σχετικά με τη ζυγοστάθμιση, τα σημάδια είναι αρκετά καθαρά, μιας και με την αύξηση της ταχύτητας ο τροχός αρχίζει να ταλαντώνεται, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό λόγω του "τρέμουλου" που δημιουργείται στο τιμόνι. Ο έλεγχος κάθε χρόνο δεν είναι υπερβολή. Επιπλέον, το χρηματικό κόστος είναι μικρό αν αναλογιστεί κανείς τα τεράστια οφέλη, τόσο στην άνεση, όσο και στην εξοικονόμηση χρημάτων από την προστασία των ελαστικών.

Τips

Η κακή ζυγοστάθμιση του τροχού δεν καταστρέφει μόνο το ελαστικό. Το τρέμουλο που δημιουργείται έχει καταστροφικές συνέπειες για τις αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης!

Ακόμα και σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάποιο σύμπτωμα, το οδόστρωμα της χώρας μας απαιτεί τουλάχιστον μία φορά ανά έτος ζυγοστάθμιση.

 

ΠΗΓΗ:  Autoτρίτη